...z deníku jedné kačerky...

28. 1. - 3. 2. 2013

2. března 2013 v 21:55 | tatokalan |  Trenýrkový deníček
29. 1. 2013
Milý deníčku,
venku je poslední dobou pěkně hnusně, a tak se mi domácí posilování jeví jako fakt dobrá volba. Takže, čím bych teda jako... hm... začala? Pokračovala? To je nejhorší, vybírat, co cvičit (a to mám těch disků na Wii zatím jenom asi 5). Naštěstí jsem našla na internetu úplně skvělou stránku http://www.wiifitroutine.com/, kde najdu spoustu inspirace. Jde o to, že se tam najdou jak přednastavené plány, tak si člověk může nechat vygenerovat i plán "na míru". Nutná je registrace, ale ta je zadarmo. Vše je na program Wii Fit, popřípadě Wii Fit Plus (u generování plánů je volba nastavit, že chci zahrnout i cvičení z "pluska"). Rozhodla jsem se vyzkoušet 30-ti minutový workout na hubnutí, obtížnost snadná, pořadové číslo 1. Cvičební plán vypadal takto:
1) Standing Knee: protažení boků, stoj na jedné noze, rukama obejmout zvednuté koleno druhé nohy a střídavě přitahovat k hrudníku - když přitom stojíte na balanční podložce a snažíte se, aby vám těžiště nevyběhlo z označeného políčka, je to humus.
2) Deep Breathing: jogínské dýchání do břicha
3) Single Leg Extension: stoj na jedné noze, přičemž se předklání tělo a zanožuje noha, pak zase do základního postoje a tak se to pořád opakuje - špatně se to vysvětluje, přikládám obrázek. Je to humus na rovnováhu a protáhne to hýžďové i zádové svaly.
4) Tricep Extension: posilování tricepsů
5) Super Hula Hoop: Ehm... prostě se krouží boky, jako kdybyste na nich měli obruče. Minutu a půl na jednu stranu, minutu a půl na druhou. Jednak je to dobré kardio cvičení, druhak je to zabiják na nohy a břišní svaly.
6) Free Step: step-aerobic podle metronomu, délka 10 minut. Já tyhle free věci nemám ráda, takže jsem si místo něj dala 2x Advanced Step (jeden trvá 5 minut).
7-8) Balance Game of Your Choice: balanční hra podle vašeho výběru. Když se mi chce víc makat, dávám si skateboard arénu nebo slalom, když chci něco klidnějšího, vybírám balancování kuliček na deskách.
9) Torso Twists: cvik na pas, jedná se o protáčení trupu a o protahování pasu úklonami
10) Single Leg Extension
Celý plán mi vyšel na 31 minut čistého času a spálila jsem při něm 151 kcal. Cvičení mě nenudilo, naopak, pěkně to odsýpalo, takže se na tuhle stránku budu asi vracet častěji.
Pak jsem si ještě zaposilovala trochu ruce u EA Sports Active, což mi zabralo dalších asi 30 minut a spolykalo ještě 166 kcal. Takže naprostá spokojenost :)

***

30. 1. 2013
Milý deníčku,
na běh jsem nezanevřela, dneska jsme měli s přítelem naplánováno, že si vyběhneme jen tak pro radost, bez trenýrek (ehm, tedy bez plánu). Když jsem dorazila domů z práce, začal se venku zvedat vítr a světlo nějak podezřele poblikávalo. Ale co, to nic nebude, šup do šusťáků a jde se. Světlo zhaslo, vítr zadul a mamka šla hledat svíčku. My šoupli do kapsy baterku a vyrazili jsme. Rána. Asi někde padají větve. Stáli jsme v chodbičce za vchodovými dveřmi a jukali skrz sklo, jestli jako teda máme ty dveře otevřít a vydat se vstříc slizkým temnotám nebo zbaběle prchnout do tepla a bezpečí domova. Vypnutý proud se ovšem rovná vypnuté počítače a co jako bez nich budem doma dělat? Takže jdeme běhat. Asi takhle - větší humus jsem nezažila. Hnusný ostrý vítr, voda zhůry, voda zdola, pouliční světla povětšinou nesvítila, takže jsem si do každé druhé louže zvysoka ťápla (připomínám, že Saucony mají nahoře jenom síťku...), lidi si ťukali na čelo, dokonce i psi na nás blbě koukali. Do toho padaly větve, adrenalin jako blázen. Chvilkama jsem musela jít, protože jsem běh v těchto podmínkách jaksi nedávala. Ale přežili jsme a vrátili jsme se zoceleni a posíleni na duchu. Dokonce i ten proud nám za odměnu zapli.
čas 28 min. 14 sec.
vzdálenost 2,7 km
rychlost 5,7 km/h
tempo 10 min. 32 sec./km
spáleno 205

***

31. 1. 2013
Milý deníčku,
dneska zase pěkně v teploučku balancuju. Vybrala jsem si další 30-ti minutový hubnoucí workout, opět easy, s pořadovým číslem 2. Tady to je:
1) Downward-facing Dog: tohle je vcelku lahůdka, hlavně pro někoho jako já, kdo má prd sílu v rukách. Víc napoví asi obrázek.
2) Long Run: běhání na místě, ono to tak moc dlouhé není, trvá to cca 3 minuty
3) Single Leg Twist: dobré cvičení na pas a břišní svaly, časem plánuju, že si přidám na kotníky nebo na zápěstí závaží
4) Super Hula Hoop: oh yes, baby...
5) Free Step: takže pro mě 2x Advanced Step
6-7) Balance Game of Your Choice
8) Single Leg Extension
9) Torso Twists
Čas cvičení 30 minut, spáleno 162 kcal.
Pak jsem ještě zkoušela integrovat balanční podložku do EA Sports Active, ale zas tak moc cvičení s ní tam nebylo, takže jsem to jen polechtala 13 minut (cca 64 kcal).

***

3. 2. 2013
Milý deníčku,
dala jsem si dva dny volna. Však víš... ale už jsem zpátky. Narazila jsem na úplně super vytuněnou stránku na počítání kalorií a sledování fyzické aktivity (já vím, stačil by mi Runkeeper, ale ten je jen na tu aktivitu). Tato stránka se jmenuje My Fitness Pal a může se stát opravdu "přítelem". Je tu prostor pro logování jídel (vybírá se z rozsáhlé databáze), sklenic vypité vody, cvičení (opět se vybírá z rozsáhlé databáze), dá se sem zadat i recept včetně počtu porcí a samo to spočítá kalorie na jednu porci, můžu si tu sledovat váhu a v neposlední řadě je to jedna velká komunita, kde se lidi vzájemně podporují. Je tu fórum, ale i blogy jednotlivých uživatelů se spoustou rad, postřehů a příběhů.
Ale teď už ke cvičení. Opět Wii Fit Plus, 30-ti minutový hubnoucí workout easy s číslem 3:
1) Warrior: můj oblíbený cvik z jógy, akorát ještě nemám tak hluboký postoj (ale to přijde časem)
2) Tricep Extension
3) Palm Tree: další oblíbený cvik z jógy, akorát s tou rovnováhou je trochu problém (dle mojí škodolibé virtuální trenérky "to tělo se ti trochu klepe") - BTW, stojí se na špičkách
4) Short Run: délka 2 minuty
5) Advanced Step x 2
6-7) Balance Game of Your Choice
8) Downward-facing Dog: né, už zase! Tentokrát jsem ho pěkně zkazila, šel kolem přítel, něco řekl, já se zasmála, povolily mi břišní svaly a já se zřítila na koberec!
9) Triangle: další oblíbený cvik z jógy, dneska mě mají rádi
10) Tricep Extension
Celkový čas mi vyšel tak akorát, ještě jsem si dala 2 minuty Rhytm Kung Fu a 10 minut kardio boxu. Celkově to udělalo krásných 44 minut a 230 kcal.

CELKOVÁ STATISTIKA TOHOTO TÝDNE:
běh: 2,7 km
cross-training: 2,5 hod.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama