...z deníku jedné kačerky...

Trenýrkový plán

2. února 2013 v 17:32 | tatokalan |  Trenýrkový deníček
Každý správný sportovec potřebuje tréninkový plán, i když se jedná o sportovce rekreačního. Člověka nebaví jen tak pobíhat, chce si vést záznamy, tabulky, rychlosti, kalorie a podobné roztomilosti. Někdy si říkám, jestli vlastně necvičím jenom kvůli tomu, abych měla co zapisovat. Já jsem člověk, který návody vysloveně miluje. Nedokážu hrát počítačovou hru, aniž bych si o tom na internetu nepročetla všechno možné i nemožné. Nemohla jsem cvičit doma, protože mi nikdo neříkal, co mám dělat - až jsme pořídili Nintendo Wii. Nemůžu se jen tak jít projít nebo projet na kole, musím si k tomu stáhnout do GPS pár kešek, abych měla cíl. A proto jsem opětovné pokusy o běhání začala s tréninkovým plánem.

Už poměrně dlouho používám RunKeeper a dřív tam měli tréninkové plány za penízky. V září se ale pochlapili (asi jim to nikdo nekupoval) a rozhodli se je uvolnit zadarmo. Navíc s chytrým telefonem (mimochodem, k tomu, že po mnoha letech změním telefon mě přesvědčilo jenom to, že na něm můžu mít fitness aplikace a počítat si tam kalorie) se plán zobrazí i na displeji a můžu si daný trénink pustit na mobilu, takže mi to při běhu říká, co mám zrovna dělat (už by to chtělo koupit si handsfree, on to není úplně dobrý pocit belhat se po sídlišti a k tomu nějaká mužatka vyřvává nahlas anglicky, kolik mám kilometrů a minut).
Malý problém je, že pro úplného běžeckého antitalenta-začátečníka tam nic nebylo. Tak jsem se zapsala do slibně vypadajícího plánu Beginner 5K, kde bych po 8 týdnech měla být schopná se posunout z "ujdi 5km" do "uběhni 5km závod". Při pohledu na rozpis tréninků mi bylo jasné, že celý plán nedám ani náhodou, ale řekla jsem si, že se ho zkusím držet co nejdýl. Ale pro jistotu jsem si ten tréninkový plán překřtila na plán trenýrkový.

Takhle plán vypadá (jsou jen liché dny, protože každý sudý se odpočívá):
Den 1: 2,4 km rychlá chůze nebo pomalý běh
Den 3: 8 x 1 min. intervaly (1 min. středního běhu a 1,5 min. chůze)
Den 5: jako Den 1
Den 7: 45 min. rychlá chůze nebo pomalý běh
Den 9: jako Den 1
Den 11: 8 x 1 min. intervaly (1 min. rychlého běhu a 1,5 min. chůze)
Den 13: jako Den 1
Den 15: jako Den 7
Den 17: 3,2 km běh
Den 19: 10 x 1 min. intervaly (1 min. rychlého běhu a 1,5 min. chůze)
Den 21: jako Den 17
Den 23: jako Den 7
Den 25: jako Den 17
Den 27: jako Den 19
Den 29: 4 km běh (samozřejmě by se mělo i zrychlovat, už by to neměl být jogging)
Den 31: 13 x 1 min. intervaly (1 min. rychlého běhu a 1,5 min. chůze)
Den 33: jako Den 29
Den 35: 50 min. rychlá chůze nebo pomalý běh
Den 37: jako Den 29
Den 39: jako Den 31
Den 41: jako Den 29
Den 43: jako Den 35
Den 45: 4,8 km běh
Den 47: 12 x 1,5 min intervaly (1,5 min. rychlého běhu a 1 min. chůze)
Den 49: jako Den 45
Den 51: jako Den 35
Den 53: 20 min. pomalého běhu
Den 55: závod na 5 km

Takže to dělá 28 workoutů během 55 dnů. Je mi jasné, že zrychlovat se u mě nedá, budu muset opatrně a pomalu, kvůli tomu mému koleni. Navíc u mojí váhy je to o tom, že abych byla schopná uběhnout trochu delší vzdálenost, musím našlapovat hrozně opatrně a pohybovat se pomalu, abych všechno udýchala nosem, jak se má - na to je zima skvělé období, nedýcháš nosem a šup, už tě bolí v krku, dobře ti tak ;)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama