...z deníku jedné kačerky...

Druhý výlet - Poděbrady

22. března 2010 v 11:56 | tatokalan |  Naše výlety
Datum: 4. srpna 2008
Trasa: lázeňský park - náměstí Jiřího z Poděbrad - havířský kostelík - zámek - soutok Labe a Cidliny (lodí) - Libice nad Cidlinou

Při plánování výletu padla volba na Poděbrady - je tam celkem dost kešek a já a mamka město už známe a rády se tam vracíme. Navíc se to zdálo jako dobrý výběr pro postarší paní, toužící po nenáročné procházce (jako kdyby procházky s námi byly nenáročné...).
V pondělí ráno tedy vyrážíme vlakem směr Poděbrady. Hned blízko nádraží nám začíná multina Lázeňská procházka a u první sochy mamka sebevědomě prohlašuje, že to je určitě ta z obrázku. Mně se to tak úplně nezdá, jdeme tedy dál a najednou jsme u druhé stage. Opisujeme tedy jméno restaurace a když sochu pořád nemůžeme najít, koukám znovu na obrázek, který jsem si vytiskla a... jasně, že to byla ta socha, kterou označila mamka! Vracíme se tedy zpátky, úkol plníme a cestou na náměstí se zastavujeme v pavilonu, kde si točíme minerálku a zvědavě prohlížíme pěkné výrobky centra postižených lidí. Kupujeme si malou svíčku na památku a pokračujeme ke třetímu úkolu. Pak si sedáme na nedalekou lavičku a počítáme, finálka se nám zdá nějaká divná, předvídali jsme ji na úplném místě, kontrolujeme výpočty, ale nic nesprávného nevidíme, takže se rozhodneme důvěřovat mým ne zrovna silným matematickým schopnostem a autorům listingu :) Stejně jsme si naplánovali tradičku Havířský kostelík, takže bychom tím směrem mířili.
lazensky park
Snažíme se ještě o kešku u zámku, parkoviště je plné mudlů a my nenápadným šátráním nejsme schopni nic nahmatat, znovu zadáváme souřadnice, chodíme sem a tam a nic. Přítel dokonce leze do houští, vrací se plný jehličí, ale bez kešky. Před mudly se maskujeme tím, že si čteme jízdní řád lodě a zjišťujeme, že na soutok Labe a Cidliny je možné koupit i jednosměrnou jízdenku. Rozhodujeme se, že bychom mohli jet tam a do Libice dojít pěšky a jet domů až odtamtud, chci mamce ukázat bývalé hradiště Slavníkovců, na které jsme kdysi chodili s jazykovým táborem na výlet.
Času do odjezdu lodi máme dost, míříme tedy ke kostelíku, kde kešku úspěšně nacházíme. Po jejím opětovném zamaskování chci jít dál, ale přítel na mě volá, jestli se aspoň na ten kostelík nepodívám, když jsem doma horovala, jak pěkně na obrázku vypadá. Trochu se stydím, keškování mě na chvíli tak zaslepilo, že jsem zapomněla na kostelík. Člověk přitom opravdu cítí loveckou horečku :))
Vyrážíme na místo, které nám GPS označila jako finálku multiny. Mudlů je v tento teplý letní den požehnaně, raději používáme nápovědu a - k našemu velkému údivu (výpočty byly správné :P) - nacházíme. Bereme si na památku kartu ze hry Magic the Gathering, je na ní moc pěkný obrázek, a na oplátku vkládáme krokodýla z korálků.
Vracíme se na náměstí, ještě stále máme spoustu času, rozhodujeme se tedy pro oběd. Ve dvoře nacházíme pizzerii BelloMondo, kde jsou ceny rozumné a jídlo nám také chutná. Jakmile ale vylezeme z pizzerie, spouští se déšť, vbíháme tedy do nedaleké cukrárny a rozhodneme se pro zmrzlinový pohár jako moučník. Naštěstí se jedná o krátký letní deštík, takže plány měnit nemusíme a po likvidaci pohárů míříme zpátky k řece. Ještě se v rychlosti znovu snažíme o zámeckou kešku, ale pořád neúspěšně, takže se jdeme nalodit.
plavba
Cestu po Labi si vychutnáváme, přítel fotí, cesta rychle ubíhá a než se nadějeme, vystupujeme na soutoku. Dál už musíme pěšky, ale je to pěkná procházka. U cesty nacházíme "živou kešku" - pěknou ještěrku, která se vyhřívá na sluníčku.
jesterka
V Libici mě napadá, že tam určitě jsou také nějaké kešky, takže se cestou na hradiště snažím o připojení přes mobil, ale moc se mi to nedaří. Po několika neúspěších (největším úspěchem bylo načtení úvodní stránky geocaching.com, ale víc nic) to vzdávám a z hradiště míříme na nádraží. Tam čekáme a čekáme a čekáme... vláček má zpoždění a já začínám cítit nepříjemné teplo a svědění. Inu, sezení doma se nevyplácí, letní sluníčko ze mě udělalo rudokožce. Konečně vlak přijíždí a my se vydáváme na cestu domů.
Až na tu nepříjemnost se sluníčkem se výlet vydařil, maminku keškování nadchlo také a je rozhodnuto: Hurá za dalšími keškami!

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.